מה הקשר בין הגול של מסי לקריירה שלנו?

איך כדורגל יכול לעזור לנו בהתנהלות שלנו בעבודה

קריירה היא כבר מזמן לא רק עבודה. היא חלק מסגנון החיים שלנו שכולל משפחה, קהילה ופנאי וכן, גם את המשרה שלנו שמשתלבת עם כל השאר. כדי לחיות חיים מספקים וממלאים, עלינו להתבונן בתמונה הגדולה ולהתייחס לכל אחד מהממדים הללו, למצוא את החיבורים והקשרים ביניהם ולהבין איך הם משפיעים גם על האני התעסוקתי שלנו. מירב האובן, יועצת הקריירה במרכז לפיתוח קריירה של אוניברסיטת תל אביב, הגיעה לתובנות מעניינות תוך כדי צפייה במשחקי המונדיאל.

 

שחקני נשמה  - על המגרש וגם במשרד

דמיינו שחקן כדורגל בליגת חובבנים, שנהנה לשחק כדורגל בשעות הפנאי. הוא מתייצב לאימונים השבועיים, מטפח קשרים עם חברי הקבוצה, ממלא את תפקידו על המגרש ובמסגרת ההתנסות הוא מתחיל לשפר ולהכיר טוב יותר את היכולות האישיות שלו. הוא לומד מה מתאים לו בתוך הסביבה הזו יותר ומה פחות, וגם יודע להגדיר את הערכים שחשוב לו לקדם. ממש כמו במקום העבודה.

 

נוכל לראות ששחקנים שונים בתפקידים שונים מביאים לידי ביטוי חזקות שונות. באיזה תפקיד במגרש הם פורחים? חלוץ? קשר? שוער? אולי הדימיון והיצירתיות מסייעים להם לפתח משחק חכם? אולי זו היכולת לראות באופן רחב את המשחק? אולי החתירה להישגים וליעדים? או שהם בכלל שחקני קבוצה בנשמה?

 

לזכור שהכדור בידיים שלי

בתהליך חקירה עצמי כזה אנו מזהות ומזהים את החוזקות הייחודית שלנו. עכשיו החכמה היא להבין איך אפשר לתרגם אותן לעולם העבודה: מהן היכולות הפונקצינאליות שלנו שיעברו ביחד אתנו מתפקיד לתפקיד, מה יש בסביבת המשחק שמסייע לי לפרוח (או לא)? האם אני מתמלא.ת באנרגיה כשאני נמצא.ת מול קהל למשל? האם אני זקוק.ה לגישה אימונית נוקשה יותר או מאפשרת? האם הייררכיה ומחויבות למערכת הם ערך עליון מבחינתי? איפה אני מתפקד.ת טוב יותר - בעבודה בצוות או שאני מעדיפ.ה לפעול בצורה אינדבידואלית? וככל שחושבים על זה עולות שאלות נוספות: איזה ערכים חשוב לי לקדם במשחק? מהו הישג מבחינתי? האם משחק מוצלח הוא כזה שבו הבקעתי גול והגעתי ליעדים שלי? או אולי דווקא האווירה בקבוצה ותחושת הקונפורמיות והשייכות?

 

לכן, גם כשאנחנו רק משחקים כדורגל עם החבר'ה, אנחנו יכולים  להביט בהתנסות זו כהזדמנות לחקור, לגלות וללמוד המון על עצמנו. התנסות כזו עשויה לשפוך עוד אור על היכולות שלנו לבצע תפקידים בשוק התעסוקה ועל האופן שבו אני יכול.ה להביא את הערך הייחודי שלי למקום העבודה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>