איך משתמשים בלינקדאין כשרוצים לשנות כיוון בקריירה?

משתמשים רבים בלינקדאין מתפתים לייצר פרופיל "כללי". אבל איזה פרופיל מומלץ למחפשי העבודה?

איך משתמשים בלינקדאין כשרוצים לשנות כיוון בקריירה?
רוצים לתאם פגישה עם מירב?

לפרטים נוספים ניתן לפנות למירב האובן, יועצת המרכז לפיתוח קריירה:

 

במייל: haubenme@tauex.tau.ac.il 

 

בטלפון: 03-6409695

 

הכירו את מירב האובן

כולנו נחשפנו לכוח של לינקדאין בשנים האחרונות בחיפוש עבודה ובנטורקינג מקצועי, אבל איך משתמשים ברשת הזו כדי לשנות כיוון בקריירה? ​איך אנחנו באמת יכולים לוודא שימצאו אותנו המגייסים, המנהלים והקולגות המתאימים ביותר - כאלו שרלוונטיים לקריירה העתידית אליה אנחנו מכוונים, ולא רק לקריירה הנוכחית שלנו?


משתמשים רבים בלינקדאין מתפתים לייצר פרופיל "כללי" שגורם להם להראות מתאימים למגוון רחב של תעשיות ותפקידים. אבל מחפשי עבודה צריכים להיות מודעים לכך שפרופיל כללי כזה עלול "ליפול בין הכסאות" -  מרוב שאנחנו משתדלים להתאים את הפרופיל שלנו למגוון גדול של מעסיקים ותפקידים, יוצא שאין התאמה ספציפית לשום תפקיד. עדיף לייצר פרופיל קוהרנטי תוך מחשבה על הצעד הבא שלכם בקריירה.

Jane Heifetz המייסדת והמנהלת של "Right Résumés" מציעה במאמרה "How to Use Your LinkedIn Profile to Power a Career Transition" מספר דרכים לעשות זאת נכון בלינקדאין:

 

השקיעו בכותרת

לינקדאין מגדיר בכותרת באופן אוטומטי את התפקיד הנוכחי שלך, אבל כדאי מאוד להחליף אותה בכותרת שתמשוך את העין (עד 120 תווים). כשמחפשים מועמד בלינקדאין התוצאות חושפות רק את שם המועמד והכותרת שלו. אם מנסחים כותרת שלא ניתן להתעלם ממנה, המגייס יקדיש זמן נוסף לקרוא את הפרופיל שלך. ניתן, ואף רצוי, לכתוב בשם או בכותרת את הרצון במציאת עבודה חדשה. הנה כמה דוגמאות לכותרות יעילות:

 

Israel Israeli - Looking for my next challenge
Product Manager & Business Development
 
Israela Israeli
COO - Global Operations Manager - Looking for my next challenge
 
Israela Israeli 
Lecturer about Chinese culture / tour guide to China

 

החיים ומה שעשיתי

בפרופיל הלינקדאין שלכם יש אופציה לעדכן סיכום או summary - תקציר קורות החיים שלכם. הדרך הטובה ביותר היא לספר סיפור מרתק ולכתוב אותו בגוף ראשון. בניגוד לכללים הנוקשים של קורות החיים (גוף שלישי, מעט מקום) כאן אפשר להרחיב. כדאי לציין את ההישגים שלכם ולקשור אותם לצעד הבא שלכם בקריירה, זה חשוב במיוחד עבור מועמדים ששינו את הקריירה שלהם בעבר. יש ליצור נרטיב מגובש של מה שיכול להראות כחתיכות מקוטעות של העבר המקצועי. כך המראיין לא יתרשם שאתם מפוזרים ולא ממוקדים, אלא מגובשים ובהירים לגבי הצעד הבא שלכם.
 

הנה דוגמא לסיכום נחמד מפרופיל לינקדאין. שימו לב שאין כאן רק חזרה או "תקציר" של קורות החיים, אלא נסיון להציג את האדם שמאחורי התפקידים שביצע:

 

Highly motivated, creative and multidisciplinary innovative thinker who always thinks 10 steps ahead. Self-driven and a team player with a positive, can-do attitude. Highly excited about new technologies and loves to work with people. Has the ability to meet and exceed goals and to translate business and customer needs to an optimal solution.

 

אין חכם כבעל ניסיון

לאחר שניסחתם את פרק הכותרת והסיכום, זה הזמן לעדכן את הניסיון המעשי שלכם. ציינו את ההישגים המשמעותיים ביותר לסוג העבודה החדש שאתם מחפשים. ניתן להסביר למה הניסיון הזה רלוונטי על ידי קונטקסט - למשל לציין בעיות או אתגרים ואז את האופן שבו פתרתם אותם והתוצאות של הפעולות שלכם.

 

צרפו המלצות

בלינקדאין יש משמעות רבה להמלצות של אחרים. בקשו מאנשים שאתם בקשר איתם ושרלוונטיים לתחום העבודה שלכם לכתוב לכם המלצות, ואל תהססו לכוון את ההמלצות שלהם - מהו סוג המשרה שאתם מכוונים אליה ומהם הכישורים שתרצו שידגישו.

 

הוסיפו תמונות ודוגמאות

השתמשו בתמונות ובדוגמאות מדיה על מנת למשוך תשומת לב להישגים המרשימים ביותר שלכם. הוסיפו אותם רק לתפקידים שאתם מעוניינים שקוראי הפרופיל שלכם יתמקדו בהם. לפעמים מסתכלים (גם) בקנקן.

 

לבסוף, השקיעו בתמונת הפרופיל שלכם. תמונה טובה היא תמונה שלכם, ללא חברים, בני זוג או הילדים, אפילו אם הם מאוד חמודים. תמונה שמראה אתכם בקלוז אפ או במדיום שוט – מהכתפיים ומעלה. קובץ איכותי, לא מטושטש, שבו אתם לובשים בגדים שמתאימים לתפקיד שאתם שואפים להשיג. תמונה שלכם מהחופשה עם גופייה או בגד ים פחות תתאים - גם אם אתם נראים נפלא.

 

כאשר אתם מנסים להיכנס לתחום חדש של עבודה עליכם להוכיח שיש לכם את הכישורים הנחוצים לתחום החדש, במקום להתמקד בעבר שלכם. עם פרופיל ממוקד, שתופס את תשומת הלב של הקוראים, תוכלו למקם את עצמכם באופן טוב כדי לעשות את השינוי. 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive