בנתיבות נפתחה השנה מגמת רפואה תודות לפרופ' אילן צרפתי מהפקולטה לרפואה

תכנית אשנב לרפואה לבני הנוער בנתיבות בהובלת פרופ' אילן צרפתי מביה"ס לרפואה ממשיכה לצמוח ולהתרחב

12 ינואר 2014
תלמידי התיכון עירוני ט' והוריהם בפתיחת התכנית (צילום: היחידה למעורבות חברתית)

כל הצלחה מתחילה באדם מחויב

 

זו השנה השנייה שבה מתקיים הקורס אשנב לרפואה לבני נוער במסגרת הפקולטה לרפואה. בקורס משתתפים בני נוער מצטיינים מארבעה בתי ספר בנתיבות, ביה"ס עירוני ט' בתל-אביב, ביה"ס רמז בפרדס כץ וביה"ס אורט ברמלה. הקורס, בעל אוריינטציה אקדמית, מאפשר לבני הנוער להיחשף בגיל צעיר לעולם מדע הרפואה בדגש על הבנת מחלות והליכי פיתוח תרופות. 

את הקורס מפתח ומוביל פרופ' אילן צרפתי מהחוג למיקרוביולוגיה קלינית ואימונולוגיה בפקולטה לרפואה,  בשיתוף היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים. הקורס מציע לתלמידים היכרות מעמיקה ומגוונת עם עולם הרפואה, דרך שילוב מוצלח של הרצאות המועברות ע"י מרצי הפקולטה לרפואה, התנסות חווייתית במעבדות מקצועיות וסיורים במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר. המפגשים בקורס מתקיימים מדי שבוע בפקולטה לרפואה באוניברסיטה, במרכז המדעים העירוני "בית מרדכי" שבנתיבות וכן בבית ספר עירוני ט' בתל אביב.

 

התכנית ממשיכה לגדול ולצמוח

 

פרופ' צרפתי ממשיך בפועלו ללא לאות במטרה לפתח את התכנים שהתכנית מציעה ולהבטיח את איכותה. שאיפתו של צרפתי היא לקרב את בני הנוער לעולם המדע והרפואה ולפתוח להם צוהר להמשיך ולעסוק ברפואה בעתיד: "אנו שייכים לאוניברסיטה ויכולים לפתוח לכם את הראש, להביא אליכם את הידע מתחום הרפואה. המטרה שלנו היא לקבל מכם רעיונות איך לקדם את המדע."

 

תודות להצלחת התכנית בקרב בני הנוער, החליט מנהל החינוך בנתיבות לפתוח מגמת רפואה אליה נרשמו 33 מתוך 40 בני הנוער שהשתתפו בתכנית בשנה הקודמת. בנוסף, עיריית ת"א הביעה התעניינות רבה בפרויקט. הורי התלמידים שלקחו חלק בתכנית בשנה האחרונה הביעו סיפוק רב מההעשרה שמעניקה התכנית לילדיהם והוזמנו השנה על ידי פרופ' צרפתי להשתתף בעצמם בהרצאות המתקיימת באוניברסיטה.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>